Een succesvolle brand awareness campagne voor SOLIDOR
Solidor
Om het bedrijf en het merk SOLIDOR nog bekender te maken en de merkidentiteit te verhogen bij een professioneel publiek van aannemers, architecten en handelaren, wilden ze inzetten op brand awareness. Een kolfje naar de hand van ons marketingteam. Met meer dan 40.000 views kunnen we spreken van een zeer geslaagde campagne.

Wie is SOLIDOR

SOLIDOR produceert sinds 1978 een solide en esthetische (outdoor-)oplossing voor de installatie van terrassen op elke ondergrond, zoals hout, tegels of beton. De modulaire terrasdragers hebben een hoge afwerkingsgraad en zijn volledig vervaardigd uit duurzame, onderhoudsvriendelijke en ecologisch verantwoorde materialen.

Doelstellingen van de campagne: brand awareness verhogen bij aannemers, architecten en handelaren

Om het bedrijf en het merk SOLIDOR nog bekender te maken en de merkidentiteit te verhogen bij een professioneel publiek van aannemers, architecten en handelaren, wilden ze inzetten op brand awareness.

Onze aanpak

We kozen voor native advertising en verspreiding via de kanalen van Polycaro. Om de waarden achter het merk SOLIDOR te benadrukken, namen we een persoonlijk diepte-interview af met vader Emmanuel en zoon Henri Dejans, de drijvende krachten achter het merk. Zij doen op een openhartige manier hun verhaal over verleden, heden en toekomst van het bedrijf.

Dit verhaal werd nadien zo breed mogelijk verspreid over de verschillende kanalen: het online platform, de nieuwsbrieven, het magazine en de Linkedin-pagina van Polycaro.

De resultaten

Het interview werd enorm veel gelezen op het platform en heel sterk gedeeld op de Linkedin-pagina van Polycaro. Emmanuel en Henri kregen heel wat reacties uit de markt. Met meer dan 3.500 unieke views op de website en meer dan 13.400 Linkedin-impressies, was dit een groot succes. Dit toont nogmaals de kracht van een sterk verhaal verspreiden op een crossmediale manier.

"We kregen heel wat leuke reacties op ons interview. De aanpak met het persoonlijke interview en de crossmediale verspreiding hebben er zeker voor gezorgd dat de hele sector ons gezien heeft. Op Linkedin meer dan 13.000 impressies!"

Henri Dejans
Zaakvoerder

Ook zoals SOLIDOR jouw brand awareness verhogen?

Stel zelf jouw campagne samen en laat ons marketingteam contact met jou opnemen om de mogelijkheden te bespreken.

Digitaal, print of een combinatie van beide? Kies zelf hoe je jouw boodschap wil communiceren

“Projectburo is overtuigd dat Polycaro goed gelezen en bewaard wordt door het professionele publiek in onze sector én ook een goede spreiding heeft. We ervaren ook de respons!”

—Patrick Buysse, Projectburo PB